Köpinformation och villkor


Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (linneaspks@hallihatten) eller telefon (0702-93 80 69). Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Alla beställningar skickas som brev eller paket med Posten. Vi försöker göra klart din beställning så fort som möjligt men ange gärna ett datum för när du senast önskar din beställning. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (linneaskpks@hallihatten.se) eller telefon (0702-93 80 69).

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Leveranspriset (frakt) beräknas utifrån vikten på din beställning och syns på en egen rad i din kundvagn. Om du väljer att hämta din leverans på plats (efter ömsesidig överenskommelse) debiteras ingen leveransavgift.

Betalning

Flera olika betalningsalternativ erbjuds:

Kortbetalning Visa/Mastercard (0 kr)

Summan debiteras ditt betalkort i samband med att du gör beställningen. Vi använder betalväxeln PayPal och överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering som betraktas som säker.

Faktura (0 kr)

Du har möjlighet att betala via faktura om du anger ditt personnummer. En pappersfaktura skickas då med i leveransen. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Kreditprövning utan kännedomskopia kan komma att ske och leverans sker endast till folkbokförd adress.

Avhämtning (0 kr)

Efter överenskommelse per telefon eller mejl kan din beställning hämtas på plats hos oss. Ange då som en orderkommentar att du önskar hämta beställningen själv så kontaktar vi dej för att bestämma tidpunkt.

Personuppgiftslagen (PUL)

Dina kunduppgifter sparas inte till annat ändamål än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen vilket bland annat innebär att du alltid kan begära rättelse, registerutdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

Ångerrätt

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller inte för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund vilket bland annat innebär att alla våra kort inte omfattas av ångerrätt. Du kan inte nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post (linneaspks@hallihatten.se) eller telefon (0702-93 80 69). Vi återkommer då med anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag reklamationsrätt på din vara i tre år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, meddelat inom sex månader från inköpstillfället.

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (linneaspks@hallihatten.se) eller telefon (0702-93 80 69) innan du skickar dina varor.

Ej uthämtade paket

Hämtar du inte ut dina varor så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet med mera.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post- och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på kundkorgen används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Kontakt

Linneas pyssel- och kortservice
Soldatvägen 39
423 49 Torslanda
Telefon 0702-93 80 69
E-post: linneaspks@hallihatten.se
http://www.hallihatten.se/linneaspks

Organisationsnummer 741030-5579
Innehar F-skatt